Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Spring is gekomen in GJ,de dagen worden weer langer en blad groeit opnieuw aan de bomen.
Een nieuw seizoen met vele mogelijkheden en een hele hoop nieuwe mensen.
Mvg Het team



 

 can you pleace act normal

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
linde

linde


Vrouw Aantal berichten : 13

personal info
Leeftijd: 17
Partner: -
Paard: Arlan.

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptyma jan 07 2013, 19:08

De vrolijke stemmen van uit de bakker gleden de steeg in, even als de geuren. De zoete geur van vers gebakken brood deed Linde watertanden. Maar ze schudde die gedachte van zich af. Linde bleef liever in de schaduw, waar de mensen haar niet zagen. Ze hield er absoluut niet van om in het middelpunt te staan, zoals de meeste grijze jagers. Linde liep snel de steeg door en kwam in een kleinere straat. Hier kwam ze bijna nooit iemand tegen en ze hoefde maar een klein stukje voor de bij de achterdeur van de bakker was. Ook ditmaal was er niemand te zien en de liep snel en geruisloos naar de haute deur. Ook zoals gewoonlijk klemde de deur een beetje en moest ze extra kracht zetten en hield ze zich net overeind toen de deur eindelijk meeging. Ze stapte snel naar binnen en sloot de deur weer. Hier binnen was het een oase van warmte en geuren. Zoals altijd stond er ook al een kleine zak klaar op de tafel naast de deur. In deze kleine kamer was op het moment niemand, voor in de winkel was het erg druk. Ze herkende de zware stem van de bakker zelf en een vrouwenstem van een van de dienstmeiden van de baron die het beroemdste gebakje van de hele streek kwam kopen voor de baron zelf. Een glimlach sierde haar lippen toen ze het papieren zakje open maakte. Mystenia had haar gestuurd om het brood te gaan halen. Ze vond het een erg leuk klusje, vooral als ze de bakker tegen kwam. Hij bewaarde vaak een paar van zijn beste broden voor Mystenia, Fernando en haar. Dit maal zat er ook een klein rond broodje bij. Gemaakt van het witste meel en zacht als een donzen kussen. Niet letterlijk maar Linde was dol op dit brood. Ze vouwde het zakje weer dicht en legde een paar munten op het plankje, daar waar ze het altijd neerlegde. In een oogwenk had ze de warme geurende winkel achter zich gelaten en waagde ze zich weer in de frisse winterwind. Linde vloog de steeg weer in en verdween in de schaduw. ''AU!'' Ze was tegen een hard voorwerp gelopen. Dat kon niet, ze kende deze steeg uit duizenden en hier hoorde niets te staan. Toen zag ze Fernando staan. Ook hij was verast geweest, zag ze. ''Wat doe jij hier'' Fluisterde ze dringend en haar ogen zochten die van hem, verborgen onder zijn kap.

(Fernando)
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernando
Admin
Fernando


Man Aantal berichten : 64

personal info
Leeftijd: 15 jaar
Partner: WHAT, NEVER!!!!!!!
Paard: Fire, the best horse ever!!!

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptyma jan 07 2013, 19:56

can you pleace act normal Fernandokaderbo_zpsbf297b13
Het was niet eerlijk, hij zat hier stom te oefenen met een boog terwijl Linde naar de bakker mocht. Hij was er maar een keer geweest. Dat was al best lang geleden. Hij was toen de bakker tegengekomen, en dat was niet echt goed verlopen. Hij en de bakker hadden na een paar woorden als ruzie gekregen over een of ander broodje. Toch had hij ook wel goede herinderingen. Zoals dat heerlijke broodje dat hij toen had gepikt. Verder waren er ook best veel mensen geweest, en meerdere mensen misten waarschijnlijk nu wat geld. Fernando kon er niks aan doen, maar zijn 'natuurlijke insticten' waren te sterk. Dus had hij flink wat extra geld. Hij hoopte dat Mystenia zijn geheime bergplaats niet zou ontdekken. Dat zou namelijk niet echt handig zijn. Dat hij een dief was hoefde niet de hele wereld te weten. Plotseling kreeg hij een idee, waarom zou hij niet gewoon naar de bakker gaan? Niemand zou er iets van merken, zolang hij niemand tegen het lijf liep. Hij hing zijn boog over z'n schouder en ging op pad.

Na even gelopen te hebben kwam hij uit in het dorp. Hij kwam hier niet vaak sinds hij jager was. Elke keer was het weer leuk om te zien hoe bang mensen voor hem waren. Hij had zijn kap op en daardoor zag niemand hoe jong hij eigenlijk was. In tegenstelling tot de meeste jagers vond hij het leuk om in het middelpunt van belangstelling te staan. Hij glipte weg in een donker steegje, en volgde zonder gezien te worden een smal pad. Hij wist dat dit pad uitkwam op een steegje dat naar de achterdeur van de winkel leidde. Geluidloos ging hij van schaduw naar schaduw. Hij had het jammer gevonden dat Fire niet mee had gekund. Hij was na ongeveer een week erg aan het dier gehecht geraakt. Een frisse wind streek langs zijn gezicht en even rilde hij. Hij hoorde een geluid en keek achterom. Plotseling botste er iets tegen hem aan. Hij hield een vloek in en keek naar het gene wat tegen hem was gebotst. Voor hem stond Linde. Dat kon hij nou net niet gebruiken. Hij hoorde haar fluisteren. ''Wat doe jij hier?" Fernando haalde zijn schouders op. "Gewoon een kijkje nemen." Niks was minder waar dan dat, maar Linde hoefde niet te weten dat hij een dief was. Hij voelde hoe haar ogen naar de zijne zochten. Hij keek haar strak aan, zijn ogen boorde in die van haar. Stilzwijgend bleef hij zitten, zonder ook maar iets te bewegen. Ondertussen bleef een koude wind waaien, uiteindelijk hield hij het niet meer uit. Hij zei het eerste het beste wat in hem opkwam. " Weetje, ik bevries hier."
can you pleace act normal Fernandokaderon_zps7b95d6ce
Terug naar boven Ga naar beneden
linde

linde


Vrouw Aantal berichten : 13

personal info
Leeftijd: 17
Partner: -
Paard: Arlan.

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptyma jan 07 2013, 23:37

Linde voelde zijn ogen naar haar kijken, recht in haar grijsgroene ogen in de schaduw van haar kap maar wel zichtbaar. Fernando haalde zijn schouders op. "Gewoon een kijkje nemen." Linde knikte langzaam. Ze wist heel goed dat Fernando moest oefenen met pijl en boog. En wat had hij hier te zoeken? Maar ze wist dat ze toch geen antwoord zou krijgen, ze kende Fernando al goed genoeg om te weten dat hij alles behalve de waarheid zou vertellen als je het hem vroeg. Zo bleven ze staan. De wind werd sterker en de kou drong door haar mantel. "Weetje, ik bevries hier." Linde trok haar wenkbrouw omhoog. Een glimlach verscheen op haar gezicht. ''Kom, laten we ergens anders heen gaan, je hebt gelijk. Het is koud.'' ze draaide zich om n liep de steeg uit op weg naar een kleinere bar. Mystenia kon wel wachten, en trouwens ze had ook wel dorst. ''Ik weet een kleine bar, of wil je iets drukker bezochts. Waar je opvalt tussen de dorpelingen.'' Linde en Fernando waren niet echt dikke maatjes, dat was duidelijk. Linde wist niet waar dat aan lag. Maar ja, het kon haar ook eigenlijk niet schelen. Fernando was boos geweest omdat hij dacht dat Mystenia hem niet meer als leerling wilde toen Linde had gezecht dat ze ook graag grijze jager wilde worden. Maar Mystenia had hen alletwee als leerling genomen. Maar toch ging het niet altijd even soepel tussen hun twee. Soms leek het net alsof Fernando een tweede agenda had, alsof hij grote geheimen had. En misschien was dat ook zo, maar Linde had besloten er niets meer van aan te trekken. Hij moest doen wat hij wilde, wat hij er ook mee op het spel zetten. En Linde deed gewoon wat zij dacht dat goed was. Ze was nooit blijer geweest dan nu. Ze was leerling grijze jager. Ze woonde op de plaats waar ze altijd al had willen wonen, in het bos. Ze kreeg haar eigen paard. En als ze grijze jager was zou ze een eigen leen krijgen. Ze zou nieuwe mensen ontmoeten, niet haar sterkste kant maar een goede kans. In het kasteel leven was leuk geweest, maar ze was toch altijd anders geweest. Ze was een weeskind, ze had geen familie, geen echte familie. Eric had altijd als een broer geleken, maar ze zag hem nu nooit meer. Het enige wat ze nu had aan een soort van familie was Mystenia en dat voelde toch nog apart. Maar Linde mocht absoluut niet klagen.

De deur van de bar zwaaide open toen ze er een stootje tegen gaf. Het rook er muf en de warme lucht was hier lang niet zo aangenaam als bij de bakker. Een oude man stond achter de bar en verder was het leeg. De tafels waren vies maar er was ruimte om te zitten. Aan de andere kant stond een tafeltje waar je goed overzicht had over deze kleine ruimte. ''Zellen we hier zitten?'' Vroeg Linde op fluistertoon aan Fernando. ''En laten we nog even onze kap ophouden'' Ze zocht zijn ogen weer op en knikte haast onzichtbaar naar de jongen onder de zelfde soor mantel als zij zelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernando
Admin
Fernando


Man Aantal berichten : 64

personal info
Leeftijd: 15 jaar
Partner: WHAT, NEVER!!!!!!!
Paard: Fire, the best horse ever!!!

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptydi jan 08 2013, 00:54

can you pleace act normal Fernandokaderbo_zpsbf297b13
Hij zag dat Linde knikte. Het meisje had gehoord dat hij moest oefenen, en Fernando was haar dankbaar dat ze niks zei. Hij zag hoe Linde nadat hij had gezecht dat hij bijna bevroor een wenkbrauw optrok. Een glimlach verscheen op haar gezicht. Het was vreemd maar hij glimlachte terug. Toen Linde voorstelde om ergens anders heen te gaan stemde hij meteen toe. Hij volgde haar ook al had hij geen idee waarheen. ''Ik weet een kleine bar, of wil je iets drukker bezochts. Waar je opvalt tussen de dorpelingen.'' Zijn glimlach verdween weer, in plaats daarvan gaf hij serieus antwoord. "Nee, een klein dingetje is prima." Zijn stem klonk niet boos terwijl hij antwoordde eerder neutraal. Hij was dan wel een dief met grote geheimen, maar toch vond hij het meisje best aardig. Niet dat ze meteen vrienden waren, maar ook geen vijanden. Hij wist dat hij zelf de ruzie had gemaakt, maar hoopte dat die zou weg gaan. In gedachte verzonken liep hij achter het meisje aan. Het ging voorlopig best goed. Hij had een paard, en werd Grijze Jager, en had een genovees ontmoet. Wat wou je nog meer? Normale mensen zouden misschien vrienden willen maar hij had daar totaal geen behoeftes aan. ''Zullen we hier zitten?'' hoorde hij linde op fluistertoon vragen.

Even later stonden ze voor een gebouw dat duidelijk een bar was. Linde duwde de deur open en hij stapte achter haar aan naar binnen. De deur zwaaide vanzelf achter hun dicht. Er waren maar 2 of 3 mensen en niemand keek om naar de nieuwkomers. Het was er warm maar muf. Toch was het heerlijk vergeleken met de kou buiten. ''En laten we nog even onze kap ophouden'' Hij knikte en liep naar de tafel die Linde bedoelde. Hij inspecteerde de tafel kort. Het tafelblad was een beetje vies maar kon er mee door. Hij ging zitten en wachtte tot Linde tegenover hem zat. Na een paar minuten kwam de baas van de kleine bar op hun af. Hij vroeg hun wat ze wouden bestellen. Fernando bestelde een koffie en wachtte tot Linde wat had besteld. Plotseling herinderde hij zich iets buiten. Hij was bij de bakker zijn tas vergeten. "Wacht even!" Zei hij tegen Linde, waarna hij naar buiten sprintte. Hij was bijna bij de bakker toen een jongen hem de weg versperde. Eerst herkende hij de jongen niet maar na goed gekeken hebben wel. Hij had deze jongen een keer met een list laten opdraaien voor wat hij gedaan had. De jongen was toen erg boos geworden en kwam nu zeker weten wraak nemen. Na even stilzwijgen zette de jongen nog een stap op hem af. Meerdere mensen liepen voorbij hun maar niemand scheen het op te merken. Wat hij had gedacht werd bevestigd door de woorden van de jongen. "Je zal boeten voor wat je gedaan hebt." Het was te laat om weg te rennen. En voor zijn boog stond de jongen te dichtbij, en met messen kon hij bijna niks. Terwijl hij nog aan het nadenken was over zijn wapens duwde de jongen hem op de grond. Fernando zou het zonder wapens nooit van de jongen winnen. Deze was veel sterker. Hij kwam weer overeind en ging tegenover de jongen staan. Hij lachte maar zonder vreugde. De jongen kwam weer naar voren en duwde hem op de grond, hij kreunde toen hij de harde grond raakte. Als dit nog langer doorging zou hij hier zeker niet zonder beschadiging vanaf komen.
[can you pleace act normal Fernandokaderon_zps7b95d6ce
Terug naar boven Ga naar beneden
linde

linde


Vrouw Aantal berichten : 13

personal info
Leeftijd: 17
Partner: -
Paard: Arlan.

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptydi jan 08 2013, 19:52

De oude man kwam hun bestelling opnemen. Fernando bestelde koffie maar voor zij het zelfde had kunnen vragen ging Fernando verder. ''wacht even!'' Hij sprong op en rende de deur uit. Uitdrukkingloos bleef Linde achter. Ze bestelde rustig ook een koffie en bleef rustig wachten tot Fernando terug zou komen. Voor het eerst in tijden deed Fernando echt normaal tegen haar. Ze kon een glimlach niet meer onderdrukken, maar niemand kon het zien omdat haar kap haar gezicht in de schaduw hield. Voor Linde zich kon afvragen wat Fernando nu eigenlijk deed hoorde ze een geschreew van uit een naastliggende kamer. Het was de stem van de oude man, tegen haar had die aardig en krakerig geklonken. Maar nu schreeuwde de man hard en boos tegen iemand anders. Linde bleef doodstil zitten, moest ze ingrijpen? De stem werdt zachter, minder boos. Er klonk nu een andere stem, gemompel maar niet duidelijk hoorbaar. Toen de oude man weer binnen kwam met een kan koffie en twee mokken, sprong Linde ook op. ''Wacht even!'' Sprak ze Fernando na en rende ook de deur uit. Ze hoorde nog gemompel maar was nu blij dat ze hiet niet had verstaan. Zodra ze over straat liep ging ze weer gewoon lopen. Haar kap was afgevallen en haar krullen waaide op bij iedere windvlaag. Er waren enkele mensen hier ze kenen wel naar haar, maar keken niet een tweede keer. In de verte zag ze een jongen op de grond liggen, hij krabbelde weer overeind. In enkele zeconde had ze haar boog gespannen en was ze klaar om een pijl zijn doel te laten berijken. Ze mikte tussen de bijde jongens in, op de grond. Een vage suis lang haar ogen klonk toen de pijl haar vingers verliet en doeltreffend tot stilstand kwam. Nu herkende ze de mantel, de gedaante, zijn boog. Fernando! Wat had die nou weer uitgehaald? Ze rende dichterbij haar boog weer over haar schouder en grijpend naar haar werpmes. Als het nodig zou zijn mocht ze niet te laat zijn. ''Doe normaal!'' Riep ze verontwaardigd tegen de twee jongens. De een leek erg boos maar was voor haar een onbekende. Fernando stond weer stevig op zijn voeten. Hopelijk dacht hij nu wel na en trok hij ook zijn mes. Wat hier ook an de hand was ze hoopte hem niet te hoeve gebruiken. Er liep niemand meer lang. Waarom kon haar nu even niet schelen en waarscheinlijkl was er ook helemaal geen reden voor. Ze wierp een vernietegende blik op Fernando die hij niet kom missen maar richte zich nu op de jongen tegenover hen. ''Waarom van je een grijzejagerleerling aan, zo op straat.?'' Haar stem was dwingend met geen sprankje van haar gebruikelijke vriendelijkheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernando
Admin
Fernando


Man Aantal berichten : 64

personal info
Leeftijd: 15 jaar
Partner: WHAT, NEVER!!!!!!!
Paard: Fire, the best horse ever!!!

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptyma jan 21 2013, 15:51

can you pleace act normal Fernandokaderbo_zpsbf297b13
De jongen hield even rust, en hij krabbelde overeind. Plotseling suisde een pijl voorbij. De jongen zette van schrik een stap achteruit. Hij had echter gezien dat het een pijl van Linde was en bleef kalm staan. De jongen staarde naar hem alsof hij een god was. De pijl was vlak langs hen gevlogen en hij had niet eens bewogen. Fernando grijnsde naar hem, maar werd verstoord door de stem van Linde. ''Doe normaal!'' hoorde hij haar roepen. Zijn blik verstrakte gauw weer. Hij trok gauw zijn mes te voorschijn waar hij jammer genoeg eerst geen kans voor had. Hij ontweek de vernietigende blik van Linde, en keek weg. ''Waarom van je een grijzejagerleerling aan, zo op straat.?'' De jongen bleef zwijgen en gaf geen antwoord op Linde’s vraag. Fernando haalde zijn schouders op, als de jongen geen antwoord gaf moest hij maar zelf antwoorden. Hij wachtte nog heel even maar de jongen bleef zwijgen. ”Ik weet waarom” Zei hij met een nauwelijks hoorbare stem. Hij zuchtte even en begon toen te praten. ”Best lang geleden toen ik een jaar of tien was en hij twaalf heb ik hem eens laten opdraaien voor iets wat ik gedaan heb.” De woorden vlogen razendsnel uit zijn mond. Hij haalde gauw adem en ging verder. ”Ik had die week de hele tijd, als er oudere bij waren braaf gedaan, maar had ondertussen meerdere dingen gestolen. Niemand verdacht mij, en aangezien hij me de hele tijd pestte wees ik hem aan als schuldige, en moest hij dus opdraaien voor wat ik had gedaan. Ik vluchtte en was een week of 3 weg, toen ik terug kwam was hij naar een andere plek overgeplaats, en had hij dus nooit de kans om wraak te nemen. Maar nu dus wel.” Hij haalde weer adem en keek naar Linde. Hij was benieuwd wat ze van zijn verhaal vond. Waarschijnlijk had ze wel iets vermoed maar het nooit geweten. ”Zeg het alsjeblieft niet tegen Mystenia” Voegde hij er nog gauw aan toe. Waarna hij zonder iets te zeggen gauw wegliep, naar ergens in het dorp. Achter zich hoorde hij de jongen roepen. “Jij was het dus, nu weet ik het zeker, daar zul je voor boeten.” Hij liep verder zonder om te kijken. Hij bleef een stuk verder in een verlaten steegje rusten. Hij ging zitten op een muur, en bleef daar zittend doelloos naar de muur te staren. Hij wist dat hij het door weg te lopen alleen nog maar erger maakte, maar het boeide helemaal niks. Hij had het nu eenmaal verprusts. Linde zou het vertellen aan Mystenia, en hij zou worden ontslagen. En zou dan zijn eigen boontjes maar moeten doppen. Met een zucht ging hij verzitten. Toch voelde het ergens opgelucht, eindelijk had iemand zijn verhaal gehoord. Het was vreemd, maar ondanks dat hij nu vast geen jager meer mocht worden voelde hij zich beter.
can you pleace act normal Fernandokaderon_zps7b95d6ce
Terug naar boven Ga naar beneden
linde

linde


Vrouw Aantal berichten : 13

personal info
Leeftijd: 17
Partner: -
Paard: Arlan.

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptyma jan 21 2013, 19:20

”Ik weet waarom” Fernando's stem klonk haast onherkenbaar, er klonk iets van onzekerheid door in zijn stem. Linde draaide haar hoofd in zijn richting maar haar ogen bleven op de jongen. Hij volgde het duidelijk niet want hij keek hen onbegrijpelijk aan. ”Best lang geleden toen ik een jaar of tien was en hij twaalf heb ik hem eens laten opdraaien voor iets wat ik gedaan heb.” Linde rolde met haar ogen, klonk inderdaad als haar medeleerling. ”Ik had die week de hele tijd, als er oudere bij waren braaf gedaan, maar had ondertussen meerdere dingen gestolen. Niemand verdacht mij, en aangezien hij me de hele tijd pestte wees ik hem aan als schuldige, en moest hij dus opdraaien voor wat ik had gedaan. Ik vluchtte en was een week of 3 weg, toen ik terug kwam was hij naar een andere plek overgeplaatst, en had hij dus nooit de kans om wraak te nemen. Maar nu dus wel.” Linde staarde nu wel naar Fernando. Hij gaf iets toe? Zoiets had ze van vandaag nooit verwacht. Linde vond zichzelf weer terug en keek weer naar de jongen. Die ondertussen triomfantelijk stond te kijken. ”Zeg het alsjeblieft niet tegen Mystenia” Fernando klonk nu haast bang, voor haar? Linde wist niet meer zo goed wat ze moest denken, voelen. Moest ze boos zijn? Zou ze het tegen Mystenia gaan zeggen? Of moest ze trots zijn dat hij eindelijk iets durfde te bekennen? Fernando draaide zich vlug om en verdween snel in een zijstraatje. Nu stond ze nog alleen voor die jongen, maar bang hoefde ze niet te zijn. Hij had nog wel stoer geschreeuwd maar tegenover haar maakte hij geen schijn van kans als hij iets zou proberen. Met haar mes in haar hand liet ze haar arm weer zakken, Haar ogen volgde de jongen. Hij probeerde haar aan te kijken maar vond haar ogen niet. Er lag iets van arrogantie in zijn blik. Linde glimlachte. ''Ik zou als ik jou was nooit meer een grijze jager aanvallen!'' Haar stem klonk rustig maar dwingend. ''En je wint het toch nooit van iemand zoals Fernando!'' Ze draaide zich om en volgde Fernando. Geen aandacht meer schenkend aan die jongen. Fernando was makkelijk te volgen, dat viel eigenlijk best tegen maar voor deze keer was het toch wel handig. Ze liep een paar straten in en uit tot ze hem vond. Hij zat tegen en muurtje, in de schaduw. Je zou er zo voorbij lopen, maar die burgers hier waren ook gewoon blind met z’n alle. Stil ging ze naast hem zitten. Even zwijgend, er hoefde even niets gezegd te worden. In een korte tijd was ze zo veel meer te weten gekomen over Fernando. ''Waarom zou ik dit aan Mystenia moeten vertellen?'' Vroeg ze uiteindelijk zacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernando
Admin
Fernando


Man Aantal berichten : 64

personal info
Leeftijd: 15 jaar
Partner: WHAT, NEVER!!!!!!!
Paard: Fire, the best horse ever!!!

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptydi feb 12 2013, 20:15

can you pleace act normal Fernandokaderbo_zpsbf297b13
Doodstil zat hij op de muur. Hij had zijn kap diep over zijn hoofd getrokken, waardoor hij bijna onzichtbaar was geworden. Iemand die een beetje oplette zag hem wel, maar van de burgers die langsliepen zag niemand hem. Dat kwam vooral omdat niemand verwachtte om een jager op een muur te zien zitten. Mystenia had hem wel eens verteld over het feit dat normale mensen als ze iets niet verwachtte te zien ze het ook niet zagen. Dit keer maakte het hem niet uit dat niet iedereen naar hem keek. Er was hem net iets heel vreemds overkomen. Nog nooit had hij iemand iets verteld over zijn daden en nu had hij zomaar een heleboel aan Linde vertelt. Linde nog wel. Iemand die hij eerst had gehaat had nu plotseling iets heel belangrijks te horen gekregen. Wat op zich best logisch was. Tenslotte had Linde niks gedaan. Hij was nog steeds jagersleerling. Hij bewoog niet toen ze na een paar minuten verscheen en naast hem ging zitten. Zwijgend bleven ze een tijd zitten. Hij had gehoopt dat ze doorgingen met zwijgen. Maar algauw onderbrak Linde de stilte. ''Waarom zou ik dit aan Mystenia moeten vertellen?'' Klonk haar stem naast hem. Over deze vraag dacht hij een lange tijd na. Wat kon hij hier ooit op antwoorden. Hij had meteen gevoeld dat Mystenia veel macht had. Hij hield ervan dat soort mensen het leven zuur te maken. Maar wist ook dat juist doordat ze veel macht had hem ook kon straffen. Bijvoorbeeld ontslaan. De meeste jagers hadden nooit andere laten opdraaien voor iets wat zei hadden gedaan, of bijvoorbeeld gesteeld. Hij wel. Dus waren er genoeg redenen voor zijn mentor om hem te ontslaan. Uiteindelijk na lang te hebben nagedacht. Haalde hij zijn schouders op en gaf zuchtend antwoord. "Omdat ik slecht ben." Hij voelde terwijl hij dit zei een klein steekje zelfmedelijden. Had was zijn eigen schuld. Hij hield van vechten, liegen en vijanden hebben. Maar uiteindelijk was het hierdoor gekomen dat hij de rest van zijn leven een zware last droeg. Hij dacht terug aan bijvoorbeeld zijn gesprek met een genovees. Hij wist dat die genoten van dat soort dingen. Daarom wou hij ook bijna genovees worden. Maar het idee dat de hele wereld hem zou haatte had hem tegen gehouden. Een dag voor dat hij Gj zou worden had hij een besloot genomen. Hij was dan wel een slecht persoon. Mensen vermoorden zonder reden ging toch echt te ver. Hij keek naar Linde, zij had nooit iets misdaan. Dat was waarschijnlijk ook een van de redenen waarom hij haar had gehaat. Maar uiteindelijk had hij toegegeven aan het feit dat een mens nou een maal iemand nodig had. Een vriend waarop je vertrouwen. Vandaar dat hij Linde had uitgekozen. Onverwacht kwam er een vraag in hem op. "Waarom vind iedereen jou aardig?" vroeg hij zomaar zonder enige waarschuwing. Hij besefte dat het antwoord wel eens hele belangrijk kon zijn, wilde hij ooit gelukkig worden.
can you pleace act normal Fernandokaderon_zps7b95d6ce
Terug naar boven Ga naar beneden
linde

linde


Vrouw Aantal berichten : 13

personal info
Leeftijd: 17
Partner: -
Paard: Arlan.

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptydi feb 12 2013, 22:57

Het bleef weer even stil. Misschien had ze de stilte niet moeten verbreken. De vrouw die haastig voorbij liep had haar vraag niet eens gehoord vanuit de schaduw. Het verbaasde haar soms echt hoe doof en blind mensen konden zijn. Linde hoorde de ademhaling van Fernando, verder was het stil. "Omdat ik slecht ben." Linde schrok van dit antwoord. Dit had ze nooit gedacht. Had Fernando echt zo'n laag beeld van zichzelf. ''Fernando, je bent niet slecht, misschien gedraag je je soms zo. Maar denk alsjeblieft niet zo over jezelf. En als je slecht was, dan had Mystenia je nooit aangenomen als leerling. Het lijkt soms alsof ze niet zo veel van je weet, over dingen die je bijvoorbeeld tegen mij verteld hebt, maar ze weet zoveel meer dan wij zouden kunnen bedenken. En als ze echt dacht dat je het niet waard was dan zou je nu echt niet deze mantel mogen dragen.'' Het was weer stil, een ongemakkelijke stilte, maar er was ook niets om over te praten. Ze zaten hier wel goed, niemand zacht hen, ze zaten uit de wind dus erg koud was het niet. Linde was benieuwd hoe Mystenia zou reageren als ze veel te laat terug kwamen, ze zouden een smoes moeten verzinnen, maar die moest natuurlijk wel perfect zijn want Mystenia was niet voor niets hun Mentor. "Waarom vind iedereen jou aardig?" vroeg Fernando zonder enige waarschuwing. Linde keek hem vragend aan maar kon zijn ogen niet vinden achter de kap. Vond iedereen haar aardig? Maar in de ontkenvaze overgaan was niet het antwoord waar Fernando nu op zat te wachten. Maar zelf kon ze ook alleen maar gokken. Natuurlijk vond ze het belangrijk wat andere mensen van haar vonden. ''Het zou eraan kunnen liggen dat ik iedereen een kans geef, dat ik iedereen leer kennen zonder van te voren al een mening klaar te hebben. En vooral niet liegen, op een of andere manier komt dat altijd uit.'' Misschien was dit niet een goede reden dat mensen haar aardig vonden, maar het was wel hoe zij tegenover anderen stond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fernando
Admin
Fernando


Man Aantal berichten : 64

personal info
Leeftijd: 15 jaar
Partner: WHAT, NEVER!!!!!!!
Paard: Fire, the best horse ever!!!

can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Emptydo feb 14 2013, 19:09

can you pleace act normal Fernandokaderbo_zpsbf297b13
Hij zag dat Linde schrok van zijn antwoord, wat hij ook wel verwacht had. Linde was bijna altijd vrolijk. Bovendien was zijn precies het tegenovergestelde van hem, zij had dus voldoende redenen om te schrikken. Hij zuchtte. Hij keek zonder dat ze merkte naar haar. Stil luisterde hij naar Linde's antwoord. Hij onderbrak haar geen moment. Normaal was hij best een kletskous maar vandaag niet. ''Fernando, je bent niet slecht, misschien gedraag je je soms zo. Maar denk alsjeblieft niet zo over jezelf. En als je slecht was, dan had Mystenia je nooit aangenomen als leerling. Het lijkt soms alsof ze niet zo veel van je weet, over dingen die je bijvoorbeeld tegen mij verteld hebt, maar ze weet zoveel meer dan wij zouden kunnen bedenken. En als ze echt dacht dat je het niet waard was dan zou je nu echt niet deze mantel mogen dragen.'' Luidde haar antwoord. Ze had misschien ergens wel gelijk. Beide hadden ze niks te zeggen en er viel een ongemakkelijke stilte. Toen hij die had doorbroken met een vraag vond hij het antwoord maar niks. ''Het zou eraan kunnen liggen dat ik iedereen een kans geef, dat ik iedereen leer kennen zonder van te voren al een mening klaar te hebben. En vooral niet liegen, op een of andere manier komt dat altijd uit.'' Dat was dus de truc, niet liegen, en niet van te voren een mening hebben. Helaas was hij in een ding heel goed en in het andere niet en dan precies verkeerd om. Hij was goed in liegen en slecht in niet van te voren een mening hebben. Volgens Linde zou hij als het andersom was veel meer vrienden hebben. Verder klonk lawaai en hij keek op. Hij zag hoe aan het einde van het straatje een kleine ruzie was ontstaan. Om niet meer aan zijn problemen te denken stond hij op en zei iets tegen Linde. "Misschien moeten we erheen om de ruzie op te lossen." Zei hij, om er daarna gauw iets aan toe te voegen. "Hebben we gelijk een goede smoes" Bij die woorden moest hij even lachen. De gedachte om iets te doen vrolijkte hem al weer een beetje op. Hij zag Linde's gezicht en heel even bekroop een vreemd gevoel hem. Ze was zo aardig, en ook nog eens mooi. Hij schudde zijn hoofd en concentreerde zich weer op de plaats van de ruzie. Hij vond Linde erg aardig en daar bleef het bij. Alhoewel... Hij schrok op door de geluiden van de ruzie en begon te lopen. Nu eerst die oplossen en dan verder denken.
can you pleace act normal Fernandokaderon_zps7b95d6ce
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





can you pleace act normal Empty
BerichtOnderwerp: Re: can you pleace act normal   can you pleace act normal Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
can you pleace act normal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: General :: Storylines :: Old topics-
Ga naar: